Aquest llibre proposa una aproximació miticocrítica renovada a l'anomenat "wasteland modernism" de la dècada de 1920 per a revisar alguns textos clau del cànon modernista nord-americà des d'un prisma crític que ofereix noves perspectives d'anàlisi i interpretació. La mitocrítica i, més concretament, l'estudi crític del mite com a estratègia estètica i ideològica fonamental per a la comprensió de la literatura modernista, ens porta a una atractiva discussió sobre el procés de desencís del mite en aquesta, que és inextricable de les circumstàncies culturals i històriques que defineixen l'esperit modernista, i que ofereix la possibilitat de revisar des d'un punt de vista contemporani un conjunt de textos clàssics crucials per a comprendre la tradició literària moderna als Estats Units. Aquest estudi du a terme un examen miticocrític exhaustiu i actualitzat d'obres de T. S. Eliot, John Dos Passos, F. Scott Fitzgerald, Ernest Hemingway, John Steinbeck i Djuna Barnes per a ampliar l'abast dels temes i arquetips coneguts incloent l'anàlisi textual d'aquestes obres en una exploració més àmplia sobre el propòsit i el funcionament del mite en la literatura, particularment en temps de crisi i transformació.
- Cover
- Title-page
- Copyright
- Acknowledgements
- Contents
- Introduction
- CHAPTER 1. “Shall I at least set my lands in order?”: Post-War Mythopoeia in T. S. Eliot’s 'The Waste Land'
- CHAPTER 2. “If I could git more into the center of things…”: The End of Life in John Dos Passos’s 'Manhattan Transfer'
- CHAPTER 3. “For a transitory enchanted moment:” The Disillusion of Romancein Francis Scott Fitzgerald’s 'The Great Gatsby'
- CHAPTER 4. “A Spectacle with Unexplained Horrors”: Disenchanted Ritual in Ernest Hemingway’s 'The Sun Also Rises'
- CHAPTER 5. “The Cycle is Too Cruel”: The Ambivalence of Mythin John Steinbeck’s 'To a God Unknown'
- CHAPTER 6. “Godamercy, they have shot the Holy Grail!”: Mythical Wreckage in Djuna Barnes’s 'Nightwood'
- Conclusion
- Works Cited