On their own premises: Southern Women Writers and the Homeplace

On their own premises: Southern Women Writers and the Homeplace

Centrat en les obres de Kate Chopin, Elizabeth Madox Roberts, Zora Neale Hurston, Lillian Smith, Eudora Welty, Alice Walker, Llegix Smith, Jill McCorkle i Bobbie Ann Mason, aquest llibre analitza el retrat ambivalent de l'espai domèstic descrit per les escriptores del sud. Les qüestions més profundes de gènere, raça i classe en una societat tradicional com la del sud americà es manifesten precisament dins l'esfera domèstica, on l'espai és sovint un mitjà crucial de dominació. Les escriptores contemporànies del sud sovint han utilitzat la transformació de la llar i els seus significats com una nova font per a la ficció. Han estat explorant formes noves i antigues d'imaginar el que podria ser una llar i la seva narrativa diu molt de la manera en la qual el treball, els llocs i la família contribueixen a la creació d'un altre en el sud contemporani.
  • Cover
  • Title page
  • Copyright page
  • Contents
  • Acknowledgments
  • Introduction
  • Chapter One. Theories and Contexts
  • Chapter Two. Kate Chopin's The Awakening: The Self-Defeating Search for Private Space
  • Chapter Three. Spiritualizing the Domestic Sphere: “Infinite Affirmation” in the Inward and Outward Journeys of Elizabeth Madox Robert's The Time of Man
  • Chapter Four. Zora Neale Hurston’s Their Eyes Were Watching God: The Black Woman’s Search for a Space and a Voice of Her Own
  • Chapter Five. The Segregated House of the Jim Crow South: Lillian Smith, Segregation and the Fight for Civil Rights
  • Chapter Six. Eudora Welty: The Serious Daring of the Sheltered Life
  • Chapter Seven. Stitching the Self into the Fabric of History and Community: Quilts and Family Tradition in Alice Walker’s “Everyday Use"
  • Chapter Eight. Lee Smith: The Artistic in the Prosaic World of Women’s Experience
  • Chapter Nine. Jill McCorkle’s Tending to Virginia: Fear and the Danger of Regression in a World of Flux and Transition
  • Chapter Ten. The Call of the Hearth versus the Call of the Wild: Residence and Transience in Bobbie Ann Mason’s Short Fiction
  • Conclusion

Matèrias